W jaki sposób promocyjne gazetki zmieniły reklamę w handlu detalicznym.

Moje wpisy

Hipermarkety funkcjonują w Polsce już od prawie dwudziestu lat. Bardzo zmieniły one oblicze handlu, niektórzy są wręcz zdania, że zabijają one lokalnych, niewielkich przedsiębiorców.

sklep
Author: Fotos GOVBA
Source: http://www.flickr.com
Rzeczywiście ekspansja sieci marketów i dyskontów jest ogromna, w zasadzie w naprawdę niewielkiej ilości miejscowości nie będzie żadnego większego marketu. Ale wejście sieci handlowych do Polski odmieniło również w dużym stopniu rynek promocji, co tak naprawdę zwykli klienci także mogą bardzo często obejrzeć w swojej poczcie i na klatkach schodowych w blokach. Chodzi mianowicie o reklamowe gazetki, jakie zaczęły być używane do promowania oferty sklepu, w szczególności jakiś wyprzedaży i promocji. Niektórzy oceniają, że kontakt z gazetkami ma więcej niż połowa klientów w naszych miastach, a spora ich część robi na ich podstawie zakupy. Na pewno to świadczy o bardzo dużej skuteczności tej formy reklamy, dziwić się więc nie ma czemu, że duże sklepy stosują ją od lat, a coraz częściej sięgają po nią także właściciele mniejszych firm.

supermarket
Author: Franklin Heijnen
Source: http://www.flickr.com
Badania rzeczywiście potwierdzają wysoki poziom skuteczności reklamowych gazetek, szczególnie że najczęściej i tak będą one dotyczyć one sklepów, w których codziennie się kupuje. Przeciętna gazetka Lidl ma przede wszystkim informacje o produktach, jakie są właśnie reklamowane, i przeważnie są to towary, które i tak trzeba kupić, to znaczy żywność czy środki czystości. Jednak największą zaletą takich gazetek jest to, że jeśli klient się skusi i uda się już do sklepu, to przeważnie pozostawi tam dużo więcej pieniędzy, bo poza produktami po jakie przyjechał zrobi również resztę zakupów. Gazetki mają zróżnicowaną postać, każdy sklep wymyślił najbardziej odpowiedni dla siebie format i go używa, skoro jest skuteczny. Najczęściej ich grubość będzie wynosić od kilku do kilkunastu stron, lecz mogą się zdarzyć również gazetki, które mają ich znacznie więcej. Najskuteczniejsze w gazetkach jest operowanie cenami, jeśli się poda wysoką, starą cenę i przy niej promocyjną, to ma to ogromną skuteczność wśród potencjalnych klientów.