Moje wpisy
posted by addmean
on Sat, 10/02/2021 - 08:21
Podczas długich zimowych miesięcy marzmy o momencie, gdy wreszcie wybierzemy się na wycieczkę na naszych dwóch kółkach. Pamiętajmy, że zima i przedwiośnie to najlepszy czas na przygotowanie się do sezonu. Warto odwiedzić sklep rowerowy, by zakupić wyeksploatowane części, środki do czyszczenia i konserwacji roweru, oleje, smary lub inne akcesoria, gdyż właśnie wtedy możemy liczyć na najkorzystniejsze ceny. Warto zakupić atestowany kask, gdyż może uratować nam życie. Jeśli chcemy zabrać na wycieczkę nasze pociechy, zadbajmy o ich bezpieczny transport.
Niezwykle ważny jest też komfortowy strój, który zabezpieczy nas przez zimnem i sprawi, że jazda będzie komfortowa. Najpierw jednak nasz pojazd trzeba dokładnie wyczyścić i zakonserwować. Jeśli umyliśmy nasz pojazd po ostatniej jesiennej jeździe, a potem wstawiliśmy go w suche, zabezpieczone przed mrozem miejsce, mamy sporo problemów z głowy. Katastrofą dla roweru jest przechowywanie go np. na balkonie.
Czas na wielkie mycie
Podczas mycia i konserwacji naszego pojazdy pomocne okażą się niektóre akcesoria rowerowe. Warto zakupić specjalny zestaw szczotek, osobnych do czyszczenia ramy i kół, a osobnych do układu napędowego. Mają krótsze włosie o odpowiedniej twardości, które nie uszkodzi farby i zapewni dotarcie w niedostępne miejsca. Po usunięciu szczotką brudu myjemy rower w wannie, szorując szczotką i wodą z płynem do mycia naczyń każde miejsce oprócz koronek wielotrybu i polewamy wodą. Następnie pozostawiamy rower w wannie, by spłynęła z niego woda, a na końcu wycieramy go ściereczką. Osobno czyścimy łańcuch – możemy albo zdjąć go i włożyć do szklanego pojemnika ze specjalnym środkiem, albo skorzystać z maszynki do czyszczenia łańcucha. Przerzutki wyczyścimy szczoteczką z krótkim włosem – osobom, które nie mają wprawy w majsterkowaniu, nie polecamy ich rozkręcania – lepiej zrobić to w serwisie.
Rzut oka na stan techniczny
Gdy rower został umyty i wysuszony, możemy rozpocząć jego oględziny by sprawdzić, jakie części rowerowe trzeba wymienić. Przede wszystkim sprawdzamy stan opon oraz hamulców, które gwarantują nasze bezpieczeństwo. Linki od hamulców i przerzutek nie mogą być urwane lub powyginane. Klocki hamulcowe powinny dochodzić równo do obręczy, nie spadać ani nie blokować koła. Stan ich amortyzacji łatwo sprawdzić po tym, czy zauważalny jest fabryczny wzorek na klocku. Sprawdzamy, czy dokręcona jest kierownica, siodełko oraz czy łańcuch rowerowy nie zardzewiał i nie ma zbyt dużego luzu. Najlepiej przyjąć regułę, że łańcuch wymieniamy co 1500-2000 km, kontrolując podczas wizyty w serwisie przerzutki. Na koniec, po dokładnym wyschnięciu roweru, trzeba nasmarować łańcuch, linki od hamulców i przerzutek, łożyska kierownicy oraz ramiona amortyzatora. Trzeba zawsze stosować do tego opracowane przez fachowców oleje i smary, które nabędziemy, odwiedzając sklep rowerowy.
Akcesoria i ubrania rowerowe
Obecnie niezbędne do transportu dzieci są foteliki rowerowe – na rynku są dostępne ich różne rodzaje.
Jeśli naprawdę masz zamiar dokładniej poznać takie zagadnienie, kliknij jeszcze ten link i zdobądź pomocne info (https://www.coraltravel.pl/wakacje/tunezja/monastir). Ono bez wątpienia okaże się dla Ciebie pomocne.
Możemy nabyć typowy fotelik montowany za siedzeniem rowerzysty (wersje do 15 i do 22 kg) lub mocowany na ramie (do 15 kg), który umożliwia lepszy kontakt z dzieckiem. Alternatywą dla fotelików jest przyczepka lub tzw. wózek rowerowy, które lepiej chronią malucha przed deszczem i wiatrem. Zajmują jednak dużo miejsca i są stosunkowo drogie. Odzież rowerowa to osobny temat, który wbrew pozorom interesuje nie tylko kobiety. specjalna odzież zapewni nam ciepło oraz komfort jazdy, jest lekka, wielowarstwowa i atrakcyjna wizualnie -->--> link do sklepu . Bielizna zrobiona z surowców takich jak Thermolite czy Coolmax umożliwia naszej skórze oddychanie, a zarazem zapewnia ciepło. Warto kupić bluzę typu Polatec – w specjalistycznych sklepach mamy do wyboru ich różne grubości. Spodnie z lycry posiadające specjalną wkładkę w kroku stanowią ochronę przed otarciami i zamortyzują wstrząsy, a kurtka kolarska np. z GoreTexu z wydłużonym tyłem ochroni nas dzięki rzepom i gumkom przed wiatrem. Tak wyposażeni, możemy bez obaw czekać na wiosnę.
Author: Russ
Source: http://www.flickr.com
Czas na wielkie mycie
Podczas mycia i konserwacji naszego pojazdy pomocne okażą się niektóre akcesoria rowerowe. Warto zakupić specjalny zestaw szczotek, osobnych do czyszczenia ramy i kół, a osobnych do układu napędowego. Mają krótsze włosie o odpowiedniej twardości, które nie uszkodzi farby i zapewni dotarcie w niedostępne miejsca. Po usunięciu szczotką brudu myjemy rower w wannie, szorując szczotką i wodą z płynem do mycia naczyń każde miejsce oprócz koronek wielotrybu i polewamy wodą. Następnie pozostawiamy rower w wannie, by spłynęła z niego woda, a na końcu wycieramy go ściereczką. Osobno czyścimy łańcuch – możemy albo zdjąć go i włożyć do szklanego pojemnika ze specjalnym środkiem, albo skorzystać z maszynki do czyszczenia łańcucha. Przerzutki wyczyścimy szczoteczką z krótkim włosem – osobom, które nie mają wprawy w majsterkowaniu, nie polecamy ich rozkręcania – lepiej zrobić to w serwisie.
Rzut oka na stan techniczny
Gdy rower został umyty i wysuszony, możemy rozpocząć jego oględziny by sprawdzić, jakie części rowerowe trzeba wymienić. Przede wszystkim sprawdzamy stan opon oraz hamulców, które gwarantują nasze bezpieczeństwo. Linki od hamulców i przerzutek nie mogą być urwane lub powyginane. Klocki hamulcowe powinny dochodzić równo do obręczy, nie spadać ani nie blokować koła. Stan ich amortyzacji łatwo sprawdzić po tym, czy zauważalny jest fabryczny wzorek na klocku. Sprawdzamy, czy dokręcona jest kierownica, siodełko oraz czy łańcuch rowerowy nie zardzewiał i nie ma zbyt dużego luzu. Najlepiej przyjąć regułę, że łańcuch wymieniamy co 1500-2000 km, kontrolując podczas wizyty w serwisie przerzutki. Na koniec, po dokładnym wyschnięciu roweru, trzeba nasmarować łańcuch, linki od hamulców i przerzutek, łożyska kierownicy oraz ramiona amortyzatora.
Author: beth h
Source: http://www.flickr.com
Akcesoria i ubrania rowerowe
Obecnie niezbędne do transportu dzieci są foteliki rowerowe – na rynku są dostępne ich różne rodzaje.
Jeśli naprawdę masz zamiar dokładniej poznać takie zagadnienie, kliknij jeszcze ten link i zdobądź pomocne info (https://www.coraltravel.pl/wakacje/tunezja/monastir). Ono bez wątpienia okaże się dla Ciebie pomocne.
Możemy nabyć typowy fotelik montowany za siedzeniem rowerzysty (wersje do 15 i do 22 kg) lub mocowany na ramie (do 15 kg), który umożliwia lepszy kontakt z dzieckiem. Alternatywą dla fotelików jest przyczepka lub tzw. wózek rowerowy, które lepiej chronią malucha przed deszczem i wiatrem. Zajmują jednak dużo miejsca i są stosunkowo drogie. Odzież rowerowa to osobny temat, który wbrew pozorom interesuje nie tylko kobiety. specjalna odzież zapewni nam ciepło oraz komfort jazdy, jest lekka, wielowarstwowa i atrakcyjna wizualnie -->--> link do sklepu . Bielizna zrobiona z surowców takich jak Thermolite czy Coolmax umożliwia naszej skórze oddychanie, a zarazem zapewnia ciepło. Warto kupić bluzę typu Polatec – w specjalistycznych sklepach mamy do wyboru ich różne grubości. Spodnie z lycry posiadające specjalną wkładkę w kroku stanowią ochronę przed otarciami i zamortyzują wstrząsy, a kurtka kolarska np. z GoreTexu z wydłużonym tyłem ochroni nas dzięki rzepom i gumkom przed wiatrem. Tak wyposażeni, możemy bez obaw czekać na wiosnę.